NOOMARATON

Idag har vi gjort en film! Så här var det:


Jeff, Jocke och Annicka kom hem till mig i morse. Klockan 9:00 fick vi ett sms där det stod: Signalfel, kiosk, på en pakethållare, gömställe, anslagstavla, tangenter, bakelse. Nu var det dags för oss att göra en film som skulle innehålla dessa grejer. Så vi spånade, och sen drog vi iväg!


Vi lånade en mikrofon (som vi sen inte använde) av Lars och vi hämtade den tokbriljante skådespelaren Oliwer.


Vi hämtade kostym och rekvisita och drog till skogs för att börja filma.


Jeff kände in spelplatsen.


Jeff kände in cykeln.

Sen startade inspelningen!!!


Ibland fick vi ickehuvudskådisar gömma oss för att inte råka fastna på filmen när vi inte skulle vara med. Vid ett sådant tillfälle passade jag på att fota Jocke som var så fin så fin i Jeffs sjal.


Sen lämnade vi skogen, drog till stan för att filma mer. Då dök Erik upp precis när vi behövde en skådis till. Bra tajming!

Vi filmade å filmade å filmade!!!


När vi filmat klart åkte Annicka och jag till Kulturskolan och redigerade ihop materialet till en finfin film. Sen skulle filmen bara ut på youtube. Under tiden som youtube hämtade filmen så roade jag och Annicka oss med att skapa musik och lösa korsord.

Men sen sa datorn att nähäpp, jag tänker absolut icke lägga ut denna film på youtube. Då bestämde vi oss för att Annicka skulle fortsätta försöka lägga upp filmen hemifrån istället. Och i skrivande stund är det precis vad Annicka pysslar med. Håll tummarna för att det lyckas!

Förstår du inte varför vi gjort den här filmen utifrån de konstiga direktiven vi fick via sms på morgonen, klicka HÄÄÄR!!!

Kommentarer
Postat av: lina

spännande! vad snabba ni måste ha varit, vi sätter oss och redigerar nu. :)

2011-09-03 @ 21:30:44
URL: http://linasteen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0