Konsten att engagera


Så här ser jag ut när Coco berättar något för mig.

Med sitt yviga kroppsspråk och brinnande engagemang kan Coco få vilken historia som helst att bli spännande.

För en halvtimma sedan lyckades han få mig att förstå hur ofantligt intressant kvällens fotbollsmatch mellan Sverige och Ukraina kommer att bli. Jag kommer sitta som klistrad vid tv:n, trots att jag inte är fotbollsintresserad över huvud taget, egentligen.

Jag kommer ihåg en sån lärare från gymnasiet. Vi var en klass som bestod till 95% av uttråkade elever som avskydde skolan, lärarna och alla måsten. Men den här läraren fångade oss. Han började med att hoppa upp på katedern och gestalta en älg. Han hade precis det som Coco har, äkta engagemang. Just det, en liten detalj till också, han såg oss som människor. Människor som det var värt att lägga ned tid, lust och kraft på. Vi var värdefulla.

Tänk vad mycket jag kunde lärt mig i skolan, om lärarna varit mer Coco!

Kommentarer
Postat av: Emma

Läraren: Lars Drugge?

2011-09-03 @ 22:12:23
Postat av: Jenny Penny Snigelslemmy

Jajjamän Emma!!!

2011-09-04 @ 01:14:53
URL: http://wistbacka.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja, det är en lärare man minns, fler sådana lärare!

2011-09-04 @ 09:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0