Hatkärleken till Facebook

Du kanske inte har ett konto på Facebook, det har jag. Facebook är ett ställe på nätet där man kan hänga gratis och "umgås" med folk man känner, eller inte känner. Man väljer själv vilka man vill "umgås" med. Det är alldeles gratis. En del gillar Facebook, andra gillar inte stället alls.

Grejen är ju att det är frivilligt. Visst förstår jag att det känns störigt när folk till exempel tar för givet att man tagit del av information bara för att den finns på Facebook. Man kan uppleva ett utanförsskap om man inte är med. Trist...

Å andra sidan är det smidigt med informationen där, om man nu är med.

Men en grej som jag tycker är för himla trälig är all skit som skrivs om Facebook, av de som är med där. Det är ett evigt klagande på uppdateringar som görs. "Vi vill ha det som det var förut" skallar ropen så fort något görs om.

Nu kanske jag är naiv. Men jag misstänker att Facebook försöker förbättra saker och ting genom sina uppdateringar. Jag har svårt att tro att de tänker "Nej, nu jävlas vi lite och gör sidan sämre. MOHAHA!!!" Sen kanske det inte alltid blir så bra, men på nåt sätt så känns det ändå schysst att de försöker.

Jag tror aldrig jag läst en statusrad där det står "Tack Facebook, för att jag får vara här gratis, och ni har gjort så jag kan hålla kontakten med mina nära och kära på ett enkelt sätt".

Hm... Om jag var en av de som bestämde på Facebook, och ständigt fick ta emot svidande kritik, aldrig något beröm. Kanske att jag skulle börja jävlas till slut. Göra konstiga uppdateringar, lägga ut virus och ba´: "IN YOUR FACE, ni otacksamma slynglar!!!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0