PLÖTSLIGT!!!

För fem minuter sedan hände detta:

Jag satt ensam i huset. Surfade runt lite förstrött på internet. Solen började gå ned. Jag eftersvettades en smula efter gräsklippningen. Trött och nöjd med mig själv. Allt var stilla och tyst.

Då hör jag en röst från ingenstans som högt och tydligt säger:

"Plötsligt dyker det upp, det oväntade!"

Gissa om jag hölla på att trilla av stolen?! Eller ja, om ni gissar det så gissar ni fel, för jag höll inte alls på att trilla av stolen. Dels för att jag satt i en fåtölj och inte i en stol. Och dels för att jag inte ramlar, bara för att jag blir väldigt rädd.

Hur som helst. Rösten tillhörde denna man:



Och det som hänt var att tv:n av någon märklig anledning gått igång. Föga förvånande var tv:n inställd på golfkanalen. Golfkommentatorn Göran Zachrisson var alltså den som så poetiskt stört tystnaden.

Mycket lustig känsla... Lite som att höra Guds röst. Är Zachrisson Gud?!! Vad vill han säga mig? Vad är det som så plötsligt kommer att hända?!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0