Min pappa


Min pappa måste vara en av de modigaste i världen. Han har precis fyllt 65 och har alldeles supernyss lämnat sin post som chefredaktör på Katrineholmskuriren.

På fritiden tycker han om att lösa korsord (gjorde han när jag var liten i alla fall), äta, åka i sin fina bil, läsa, spela fiol, gå ut med hundarna och endagsfärdas med min mamma.

Många i Katrineholm vet vem min pappa är. Han är en sån där lokalkändis ni vet. Då har man sitt rykte att tänka på. Man vill inte riskera att göra bort sig. Att hålla sig till säkra kort borde vara det enda rätta, eller hur?!

Men så tänker tydligen inte pappa!

Nä, istället hoppar han entusiastiskt ombord på Teater Orkas teaterskepp och seglar iväg mot premiären av Vila i Fridh den 2 juni. Detta trots att han inte har någon direkt teatererfarenhet över huvud taget!

Hur vågar han?!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0