Jag fick fnatt!!!

Häromdagen var jag en duktig klassmamma. Jag, tillsammans med många fler föräldrar, sålde lotter vid sonens Luciatåg. 

Elevernas familjer hade fått lämna in saker till lottpriser. Och jisses vad mycket fint man hade lämnat in. Det första jag fick syn på, innan lotteriet ens börjat var en klänning (i min storlek!) med hattifnattar på. Lyllos den som skulle vinna den! Jag förstod att det inte var någon idé att köpa någon lott själv, hur stora var oddsen för att jag skulle vinna just klänningen bland alla hundratals grejor?

Min mamma kom för att se på dottersonens luciatåg. Hon köpte tre lotter. Och vet ni vad hon vann..? KLÄNNINGEN!!! Och jag fick den! Jag fick den, jag fick den, jag fick den!!!

Och inte nog med det. Till klänningen hörde ett litet smycke. Ett födelsedagssmycke, med siffran 31 på. Och vet ni när jag fyller år?!! 31 januari!!! Helt osannolikt!!!



Universum har talat till mig. Jag förstår inte riktigt vad universum säger, but I like it!!!


Kommentarer
Postat av: Thomas

:D

2011-12-15 @ 09:58:31
Postat av: E

Från boken Alkemisten. En av universums bästa böcker. Genom tiderna. I alla kategorier.



“And, when you want something, all the universe conspires in helping you to achieve it.”



2011-12-15 @ 10:08:58
URL: http://whenitscoldoutside.blogg.se/
Postat av: Adam

Det är ödet! :D

2011-12-15 @ 10:29:40
URL: http://zeebrao.blogg.se/
Postat av: Tettan

Jättekul att du vann klänningen! Den var ju som klippt och skuren för dig. Lite spoooky att du lyckades få just nummer 31 men kul!!!!

2011-12-15 @ 13:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0