Framtid som reseledare?

Igår var jag, mor, far, bror och son och såg Spamalot på Oscarsteatern i Stockholm. Supertrevligt. Men oooh så nära att det inte blev av. På grund av den slarvmaja som jag tydligen är...

Jag hade hand om allas musikal- och tågbiljetter. Jag är ju en vuxen och ansvarsfull människa och borde med lätthet klara en sådan uppgift.

Till att börja med tappade jag för några veckor sedan bort en av musikalbiljetterna. Oscarsteatern förklarade då att jag skulle få en kopia på biljetten, men om någon annan kunde visa orginalbiljetten så var det kört för mig. Hur tappar man bort en biljett som kostat mer än 600 spänn?!!

Men inte nog med detta. Vi var i god tid på stationen för att inte missa tåget till Stockholm. Trodde vi... Men när jag tittade på biljetterna så upptäckte jag att... blä... jag sett fel på avgångstid. Med över en timme! Tåget hade alltså gått redan.

Vi ilade iväg och köpte nya biljetter åt oss allihop och hann med nöd och näppe med ett X2000 som lyckligtvis förde oss till huvudstaden.

Det är inte gratis att köpa nya biljetter...

Vi kom fram. Vi käkade en supernajsig lunch. Drog sedan till Oscarsteatern där jag fick min biljettkopia. Och vet ni, det var ingen som hittat min bortappade orginalbiljett. Så vi fick alla njuta av en magnifik musikal.

En härlig dag. En minnesvärd dag på många vis. Men reseledare lär jag aldrig bli...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0