Om blåställsarbetaren själv får välja

Vi har lite byggarbetare på jobbet. Eller om de målar fönster... Eller om de... hm... Jag har glömt vad de gör. Hur som haver så rör det sig om tre arbetande män, som inte har fast anställning på Kulturskolan. De har ett mer blåställsaktigt arbete.

Dessa tre män tar rast lite då och då vid ett bord i vår cafeteria. Där verkar de ha det rätt så trevligt. De pratar högt, bullrigt och skrattar mycket. Jag kände att det var lite som att få tjuvkika in i en annan värld.

När så blåställsarbetarna återgick till sitt byggande/fönstermålande/spikande/hyvlande/putsande så passade jag på att fotografera deras rastbord. Varför? Låt oss kalla det research!

Vad är då viktigt för en blåställsarbetare? Vad vill denne ha på sitt rastbord? Jo:



* En egen sorts flingor. (Helst inga sockerfria med för mycket fibrer)
* En egen flaska mineralvatten. (Utan smak)
* En egen cola.
* Diverse tidningar att välja mellan.

* Eventuellt kan man tillsammans roa sig med ett korsord. (Jag hörde hur de löste korsordet tillsammans)

Som ni ser finns även en tom matlåda, en banan, en termosmugg, en brödpåse och en oproportionerligt stor hög med servetter på bordet. Om dessa ting är viktiga förtäljer icke historien. Ni är välkomna att dra egna slutsatser kring dessa föremål.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0