Nakenjakt

Häromkvällen, när jag och min man skulle lägga oss, så flög det omkring ett par mygg i sovrummet. Det är ju hur störigt som helst. Så jag hoppade upp ur sängen, högg tag i flugsmällan och började skutta runt för att smälla ihjäl blodsugarna.

Jag sover naken (om det inte är för kallt i rummet) så jag for således omkring naken i sovrummet. Och det borde ju inte vara något särskilt med det. Jag menar, det var ju bara jag och min man där.

Men shit vad jobbigt det kändes. Särskilt vid de tillfällen då jag försökte smälla en mygga som satt i taket. Då var jag tvungen att hoppa riktigt högt för att nå. Och jag kunde liksom inte mesa heller, för då kom ju myggorna undan.

Dessutom har vi en stor, stor spegel i sovrummet. Så om det inte kändes tillräckligt illa att skutta omkring naken utan att se sig själv, så kunde jag kasta en blick in i spegeln då och då.

Det kändes som att det var Dunderklumpen som dunsade runt i sovrummet. Jag blev plågsamt medveten om varje fel på min kropp. Det kändes som att jag plågade själva rummet, väggarna, sängen, garderoberna genom att visa min kropp på det här sättet.

Jag hatar mitt sätt att se på min kropp. Jag hatar att jag hatar min kropp. Jag jobbar hela tiden på att se på mig själv med nya ögon, tycka om mig själv, acceptera mig själv.

Jag menar... Om jag såg en film, där en mullig kvinna med hängmage och hängbröst skuttade omkring naken i sovrummet för att ha ihjäl mygg. Jag skulle ju applådera och jubla åt denna magiska scen! Det är ju komiskt, vackert och befriande! Inte sant?!!

Kommentarer
Postat av: Eldflickan

Ja. Så sant så sant. Själv kör jag med Mia Thörnblom-metoden Må bra bok. Ljug tills det blir sant. För ett år sedan hatade jag mitt utseendet. Jag fick börja mantra: Jag är vacker! i boken. Sedan dess har det stått nästan varje dag. Ibland kan jag nu tittade på mig i spegeln och säga att ja okej, jag är inte helt ful, jag är vacker på mitt sätt. Men jag har en bra bit kvar att gå. Och runt mens hatar jag ofta kroppen så hett att det är ett under att den inte smälter bort.

I augusti när det var varmt en kväll, det var VARMT i sovrummet, kroppen var svullen, brösten var svullna och gjorde ont pga alla PMS hormoner. Jag skrev nästan alla svordomar jag kunde över kroppen. Och Jag hoppas fn jag somnar j****t snabbt. Jag är vacker. FUCK IT! I efterhand fnissar jag åt dessa inlägg i boken även om dem just under tiden de pågår är asjobbiga.



Kram

2010-09-03 @ 21:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0