Världens barn

Igår (torsdag) hade en av mina teatergrupper uppspel i samband med en insamling till Världens Barn. Oj, oj, oj! Nu är man stolt som en tupp vill jag lova!

Det var inte ett helt lätt manus eleverna fått i sina händer. Först en inledande scen som man väl kan kalla... "artistisk".

Denna scen följs upp av en liten historia där undgomarna spelar vuxna lärare vid ett möte. Men de vuxna pratar hela tiden på "ungdoms-slang".

Efter detta kommer en scen då ungdomarna spelar sin egen ålder man talar på ett högst förlegat vis.

Scenerna varvades med musik, sång och dans framfört av elever från Kulturskolan och DuD.

Allt blev verkligen superlyckat! "Fett nice!" Eller "Sannerligen nöjsamt!" som min elever hade uttryckt sig.

Så... Nu ställer min kropp in sig på en enda sak... Hu... I kväll är det genrep. MORD... I morgon, premiär... Hu... Rädd, glad, kär, nervös, pirrig, spattig, orolig, lycklig, förtjust, ängslig, sprallig, darrig, skakig... Det är jag det!

Kommentarer
Postat av: Thomas

Jag ser fram emot att få se premiären!

2010-10-08 @ 13:35:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0