insomningsbestyr

Klockan är kvart över två på natten, jag gick just upp. Detta hör inte till vanligheterna. Näpp. När jag väl somnat brukar jag snällt ligga kvar i sängen tills Detektivbyrån börjar spela för mig från mobilen på morgonen. Ibland kan jag kan få gå upp en stund och skaka av mig en mardröm mitt i natten, men det brukar vara avklarat ganska fort.

Inatt vet jag inte vad som flög i mig. Hoppas det är en engångsgrej, och jag tänker absolut gå och lägga mig igen!
Första måste jag uppenbarligen bara blogga lite...

Jag kom nämligen att tänka på det här med hur man göra när man somnar! Om jag inte är supermegabauta trött så kan jag inte somna. Näpp, så är det.

Men det måste man ju!

Min farfar hade ett trick som gick utt på att "LIGG STILL" så somnar du till slut. Och jo, det gör man ju. För efter fem, sex timmar är man så trött så man somnar. Men vem vill ligga så länge?!!

När jag rökte brukade jag ta en sista cigarett precis före läggdags. De sista blossen drog jag så intensivt så jag blev yr. Sen skyndade jag mig in, borstade tänderna, kastade mig i säng och så låg förhoppningsvis yrseln kvar så jag kunde yra mig i sömn! Funkade hyfsat. Ibland fick jag gå ut och röka igen när effekten råkat lägga sig före mig...

Men nu röker jag ju inte längre.

Så då brukar jag ligga på rygg i sängen. Låter kanske inte så märkvärdigt. Men för mig är det det, eftersom jag blir tokyrslig av att ligga på rygg. Så jag ligger så, tills jag nästan svimmar. Brukar ta cirka en kvart. Sen, precis innan jag svimmar, så lägger jag mig på sidan och sover sött.

Ibland missar jag att lägga mig på sidan och somnar på rygg. Då vaknar jag inom kort av mardrömmar.

Jag vet inte vem det var jag pratade med härom veckan som gav mig ett annat tips. Ni vet när man brukade leka svimningslekar som liten? Man satt på huk sig och drog långa djupa andetag, sen for man rätt upp och höll andan, varpå man svimmade? Har ni gjort så? Ja, det var pratpersonens tips i alla fall för hur jag skulle somna. Men jag lär inte prova det. Vill inte missa sängen...

Fortsätter köra ryggyrsel-varianten! Ska göra den strax. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0