omedveten god gärning

Idag gjorde Linus Nystedt en man mycket glad. Men det vet inte Linus om.

Jag, Annicka, Rodi och Linus skulle se två föreställningar i Stockholm. Först Stormen på Dramaten och sen Fadern på Stadsteatern. Det var bara det att Linus glömt bort alltihop. När han blev påmind om tjolabaloet hade han lovat bort sig på kvällen så han skulle bara hinna se första pjäsen.

Stormen var helt okej. En fin pjäs med en strålande Jonas Karlsson. Dock blev man en smula besviken på Örjan Ramberg som lyckades sjabbla bort sin huvudroll.

När vi (utan Linus då) gick för att se Fadern ville jag lämna in vår restbiljett. Mannen i kassan förklarade att de inte köpte tillbaka några biljetter. Jag tyckte han kunde ta den ändå, utan pengar. "För tänk om någon kommer och vill se föreställningen så får han inte det men det finns en tom stol därinne." "Vaddå, ska jag bara ge bort biljetten gratis då?" undrade kassamannen. Ja, det får du väl, tyckte jag. Bättre det än att en stol står tom. Detta tyckte kassamannen var väldigt snällt. Och det får man väl tycka.

Och det kom en man, som hellre ville se teater än bio innan hans tåg gick. Och helt snopet fick han en gratisbiljett. Jag berättade för honom att han hade Linus att tacka för den.

Det var en alldeles strålande uppsättning av Fadern. Kjell Bergkvist var helt galet tokbriljant!

I applådtacket vände sig gratistittarmannen till mig och med tårar i ögonen sa han: "Hälsa Linus och tacka från mig. Och jag hoppas att Linus får en lika fantastisk upplevelse tillbaka."

Linus är en god människa.

Kommentarer
Postat av: catherine hoinard

men jenny! det är ju du som är helt underbar!!! tänk att göra så emot någon annan!! du är toppen!!

2010-11-21 @ 09:36:44
Postat av: Petter Eriksson

HA... helt underbart.. Kjell Bergkvist är toppen i det mesta han gör i min mening.

Massor med credit till er och Linus =)

2010-12-19 @ 15:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0