Inget snask!

tårta

Nu är det dags igen.
Nu ska jag låta bli fika, godis och annat snacks fram till Katrineholmsgalan 20 mars. Borde inte vara så svårt.

Jag lyckades stå emot alla kaloribomber i början av året, fem veckor i streck. Heja mig! Sen blev det sportlov och Paris-resa och annat kolijox, då åt jag vad jag ville.

Men nu ska jag ta tag i det igen. Är inne på dag fyra faktiskt. Känns fint. Igår blev jag dock vansinnigt sugen på en croissant. Frågade Thomas om en croissant räknas som fika... Eller om man kan låtsas att det är något annat. Men mitt samvete talade till sist om för mig att jag fick avstå det läckra bakverket.

Sen kan man ju fråga sig hur lämpligt det var att äta pommes frites från Sibylla till kvällsmat. Ha, ha, ha. Dubbelmoralen är min bästis!

Men en grej jag märkte när jag var i Paris var att mitt sötsug inte alls var lika stort som vanligt. Vi var inne i ett tiotal chokladbutiker, men jag köpte inget, för jag ville inte! Det luktade väldigt gott, och allt var oerhört vackert. Men snålvattnet rann inte. Märkligt va? Vem är jag om jag inte är chokladberoende?!!

jag

(Båda bilderna är från vistelsen i Paris. En underbar resa.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0