Perfekt semester

Jag och min man har den ultimata ledigheten tillsammans den här sommaren. Vi vaknar sent. Äter rostade mackor med marmelad, sköljer ned med kaffe. Ser på ett avsnitt av en serie (på dvd). Ger oss iväg på utflykt. Gärna för att se en konstutställning i annan stad. Antingen äter vi smaskigheter i staden vi besöker eller så lagar min man en underbar måltid när vi kommer hem. Och så tittar vi på fyra, fem avsnitt av en serie på kvällskvisten. Mellan varven har vi även lite vuxenmys... (Eller som Bamse säger, vi kramas extra länge.)

Jag tror allvarligt att detta är den mest underbara ledighet jag haft!


Today: Jag och en hallon/lakritsklubba i Mariefred. Thomas och jag besökte Grafikens Hus och tittade på en Picassoutställning. Sen promenerade vi i den helmysiga sommarstaden och spankulerade vid Gripsholms slott. Efter detta åkte vi hemåt. På vägen stannade vi till i en skog där vi tog lite bilder och attackerades av bromsar. Sen kom vi hem och Thomas lagade en underbar ostsallad. Så har vi kollat på lite Arkiv-X. Nu ska vi hugga in på efterrätten. Det vill säga jordgubbspaj och mer Arkiv-X! Livet är fint just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0