När vi två blir en

"Har man en riktigt bra bäddmadrass som täcker båda sängarna så spelar det ingen roll om man har två sängar eller en. Det blir som en enda. Man säljer inte så stora sängar längre." Ungefär så sa försäljaren när vi köpte våra nya sängar för några månader sen.

Vi har länge haft en enda stor säng. Men när fjädrarna petat oss i ryggen alltför länge insåg vi att det var dags för en investering.

Jag mindes dock när jag för många år sedan hade en tvådelad säng. Bäddmadrassen åkte ner mellan sängarna och hjälpte inte alls till att skapa en känsla av att det var en enda stor säng. Vi köpte någon larvig skarv som man skulle lägga i mitten, en slags skumgummibrygga. Men den åkte bara ner mellan sängarna.

Jag frågade därför den här sängförsäljaren både en och två gånger om det verkligen var sant. Har man kommit så långt i sängtillverkarbranschen att man numera kan få två sängar att kännas som en enda stor? Han intygade att vi inte skulle bli besvikna.

Men kolla in den här bilden...



Ser detta ut som en enda säng? Kanske lite... Men det känns som två. Och jag är icke nöjd. Suck.

Och jo, nu ska jag vända mig till försäljaren och klaga. Men jag vill inte! Jag vill vara nöjd direkt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0