Slarvgener

För ett par dagar sedan tappade jag bort min mobil. Idag tappade sonen bort sin.

Vis av mitt eget slarv blev jag inte förbannad en millimeter!

Charlie och jag begav oss ut snön och letade, letade och letade. En rar gumma med en liten hund hjälpte till. Men det spelade ingen roll... Sonens mobil var superborta.

Oj, vad ledsen han var kraken. Men, som genom magi, så visade det sig att ett någon hittat mobilen och tagit hem den. För när sonens bonusmamma ringde till mobilen så svarade en Herr Öhlin att han hade telefonen hemma hos sig.

Charlie tog genast på sig pjucken och begav sig till Herr Öhlin och fick tillbaka sin telefon.

Jag älskar vardagshjältar som Herr Öhlin!

Jag hade lektion med gymnasieelever när Charlie ringde hemifrån och berättade att hans mobil var borta. Eleverna lyssnade intensivt på mitt och sonens samtal. Efteråt sa de förvånat: "Vilken mammaröst du fick!".

Jag är inte bara lärare...


Kommentarer
Postat av: Monica

Pluspoäng till dig för mammarösten!

2010-01-16 @ 15:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0