Frusna bilar, Safari och Lillasyster

jag

Igår bokade jag och sonen en resa till Kenya. Helt galet, jag ska uppfylla mitt livs dröm. Sen ringde jag upp banken på mobilen, tio minuter senare hade jag fått lån. För det är dyrt att åka till Kenya på Safari. Men för er som känner mig, för er som läst min blogg, så vet nu hur jag resonerar angående pengarna. Jag var sååå nära att ta ett lån för att plastikoperera min kropp. Så kom jag på att med samma summa kunde jag uppfylla mitt livs dröm, att åka på Safari. Hur kommer det sig då att jag nästan tillät mig spendera hundra tusen på att komma ett steg närmare den kropp som media hittat på att vi ska ha, men jag tillät mig inte åka på Safari, för det tyckte jag kostade för mycket. Då bestämde jag mig att ändra inställning, och nu är det bokat. I oktober drar vi!

Nu sitter jag framför datorn med lurar på skallen. Jag lyssnar på Lillasyster, Detektivbyrån och Disturbed. Thomas sitter och spelar Zelda på Wii, och jag vill inte riktigt lyssna på musiken från tv-spelet. Därför har jag lurarna på mig. Jäklar vilken bra musik det är! Uj, uj, uj... Thomas sitter med mössa inomhus, ser lite lustigt ut. Men mest mysigt.

Annars har dagen bestått av biltrubbel. Min bil är fixad och glad efter ett besök hos verkstaden där jag hämtade den igår. Jag har nytt batteri och bromsarna fram är fixade. Håll nu tummarna för att den går igenom besiktningen i morgon. Och vad händer? Jo, Thomas bil la av igår förstås... Den står alldeles stilla utanför hans jobb i Forssjö. Vi åkte ut och försökte få liv i den idag, men det fungerade icke. Maken ska investera i en motorvärmarsladd (så heter det väl inte?) så får vi se om det funkar.

Efter Forssjövistelsen åkte vi hem och bastade. Vi premiärbastade i vår bastu i förrgår. Efter att ha bott i detta hus i 2 3/4 år tyckte vi tydligen det var dags att prova bastun. Vi är lite sega ibland...

Och så kan jag berätta idag är det tredje dagen i rad utan sötsaker. Jag ska försöka hålla mig undan godis, glass, fikabröd, chips och annat liknande skräp till min födelsedag den 31 januari. Så fick jag det sagt också, att det snart är min födelsedag. Hi, hi.

Ha det fin hörrni och frys inte ihjäl.

Kommentarer
Postat av: Annicka

Vad roligt med safari!!! Bra val!

2010-01-06 @ 16:44:55
Postat av: Annicka den frusna

Duktigt med godiset också förstås...själv har jag fortf ej köpt snus...det du!

2010-01-06 @ 16:57:39
Postat av: ulrika

wow :-D vilken grej....med safari i Kenya alltså!!! KRAAAM

2010-01-06 @ 21:40:19
Postat av: idan

Shit vad avundsjuk jag blir! Om jag ser till att vara pytteliten till hösten kanske jag får plats i väskan? :)

2010-01-06 @ 22:20:27
URL: http://helajavlajag.blogg.se/
Postat av: anki

Fan va bra Jenny! Ja, ibland kommer ngt djävulskt in i tankarna! Men tur att den försvann och att du vill satsa på livet istället! Oj, va dramatisk jag lät där, men du fattar...

2010-01-07 @ 13:28:57
URL: http://ankis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0