Filmtips

Vi tar lite filmtips!


antichrist Antichrist
Ett par förlorar sin lille son. Maken, som är terapeut, bestämmer sig för att själv ta hand om sin fru i hennes stora sorg. Det är inte helt lätt... Antichrist är en superäcklig rysare som bjuder på en mängd överraskningar i äckelhetens tecken. Den är häftig och motbjudande. Lars von Trier är en mycket modig filmskapare. Skådespelarna Willem Defoe och Charlotte Gainsbourg är suveräna.
Betyg: 4


flytAllt flyter
Måns Herngren har gjort en film om mulliga medelåldersmän som startar ett lag i konstsimning. En mysig komedi med lagoma moralkakor. Det är få filmer som alla i vår familj vill se, men den här hade vi behållning av allihop.(Min familj består av mig som strax är 34, min man som är ett par år äldre än mig och så en 11-årig tjej och en 11-årig kille) Jonas Inde är kalasbra i huvudrollen.
Betyg: 3


tenderness Tenderness
En dramathriller om en 18-årig kille som släpps fri efter att ha suttit i fängelse för mord på sina föräldrar. Polisen som var med och satte dit killen vägrar tro att grabben är något annat än en psykopat som absolut kommer mörda igen. Har killen ett gott hjärta innerst inne? Vad pysslar egentligen den 16-årige tjejen med som typ stalkar killen? Har polisen inget liv? Russel Crowe gör ett gripande porträtt av en mycket mycket ledsen polis. Själva filmen är tänkvärd och på något sätt fin.
Betyg: 4


Kommentarer
Postat av: Thomas

När ska du recensera tvserier då? :D

2010-01-05 @ 15:53:48
Postat av: Jenny Penny Snigelslemmy

Jag funderade på det där... Och det blir ju så invecklat! Jag funderar lite på HUUUR man recenserar en tv-serie. Man vill ju ge så många olia betyg. Ett helhetsbetyg, ett säsongsbetyg och ett episodsbetyg. På samma sätt vill man ju skriva om respektive serie. Och då känns det ju som att man bör ha sett hela serien innan man får uttala sig? Eller kanske inte... I och med att vi ser flera serier samtidigt så blir man som lite distraherad tycker jag. Jag ska fundera lite... Eller så är det just det man inte ska göra! Icke fundera! Bara skriva! Och det spelar ingen roll om inte sett hela serien, då är det ju bara att skriva typ Arkiv X, säsong 1 avsnitt 1-7 exempelvis. För jag får ju göra som jag vill! :D Ha, ha... Men jag ska ändå fundera lite. Vore roligt om vi skrev tillsammans Thomas, vi har så olika sett att se på saker, fast lika. Och av någon märklig anledning tycks vi se samma serier...

2010-01-05 @ 16:01:18
URL: http://wistbacka.blogg.se/
Postat av: Thomas

Det får vi göra. Ska se om jag kan åstadkomma någon form av struktur... :D

2010-01-07 @ 11:01:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0