Sprängd hårfärg

Jag piggade upp min frisyr med en smula rödbrun färg igår. Det blev massa färg kvar i appliceringsflaskan. Jag ställde flaskan på badrumsskåpet, tänkte att jag kanske ville lägga till lite mer färg. Jag påminde mig själv om att jag inte fick glömma flaskan på skåpet, ty dylika falskor är kända för att explodera. Det är något med den kemiska reaktionen då man blandat hårfärgskomponenterna.

Men min hjärna är inte riktigt med i matchen, så jag glömde.

I morse hörde jag Carenina ropa på sina pappa. Det var något äckligt kletigt i badrummet på övervåningen. Thomas sprang och kollade. Carenina gissade att det var blod. Thomas gissade att det var bajs. Charlie gissade att det var kräks. Jag gissade på exploderad hårfärg.. Och jag hade rätt. He, he.

När man har katter så är det inte helt ovanligt att man bjuds på äckliga överraskningar lite här och var i hemmet. Men den här gången var det jag som stog för överraskningen. Varsågoda kära familj!

Kommentarer
Postat av: Thomas

Tvärt om! Jag trodde det var blod och Carenina bajs! Rätt ska vara rätt... ;)

2010-02-22 @ 11:26:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0