Plötsligt händer det

Barnen blir äldre. Kanske ingen överraskning... Men en del saker förvånar dock.

Exempel nummer 1:

I går morse kikade dottern in i sovrummet innan hon begav sig till skolan och sa: "Hejdå. Och så ville jag bara säga att om du vill ha tag i pappa så får du ringa honom på jobbet för han har glömt sin mobil hemma"

Exempel nummer 2:

Nyss, på morgonkvisten. Jag är i vardagsrummet. Sonen går in i köket, säger: "Osten står kvar framme. Smöret också. Och locket är inte på." Sen hörde jag lite prasslande. Han plockade in ost och smör, utan att jag bad honom.

Inga gigantiska mirakel kanske. Men åh vad det värmer i hjärtat!

Omtanke. Ansvar. 12-åringar.


Kommentarer
Postat av: Thomas

Kanske ett litet steg för mänskligheten, men ett jättefint steg för oss! Jag blir så glad.

2010-12-03 @ 13:19:40
Postat av: Hellgirl

Åh vad härligt!!! KRAM!!!!!!!!!

2010-12-05 @ 08:23:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0