Nattkattsmys


Ute är det kall vargavinter, inne är det varm kattavinter. När jag lägger mig behöver jag ingen extrafilt, för det har jag redan, i form av katt.

Det är främst Yin och Lisa som sover hos mig. Lisa närmast mitt ansikte, ty hon äger mig. Yin tycker att hon äger mig också, men hon är inte beredd att offra liv och lem för sin ägodel, så hon finner sig i att bli nedpetad till magområdet.

Essi vill helst sova hos Thomas. Kan verka orättvist att jag får två katter och Thomas en. Men det händer att Yin sover hos honom istället. Dessutom är det rätt bra att han inte är tokdränkt i katt, eftersom Thomas är allergisk. Han nyser vaaarje morgon, skuttar upp och tar sig en allergitablett.

Varför har vi katter då, när Thomas är så himla allergisk? Ja, det kan man undra. För att vi älskar dom. För att dom gör oss glada och lugna. (När dom inte har sönder saker och sånt...) För att dom är underbara.

Kommentarer
Postat av: Thomas

Dom är värda allt nys i världen!!! :D

2010-12-28 @ 11:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0