Kannibalfilm

De senaste dagarna har bestått av julfirande och kannibalism.

Min vän Pia Widlund regisserar pjäsen "Porträtt av en kannibal", som jag har skrivit. Jens Wistbacka och Göran Hellkvist skådespelar. Repetitionerna har pågått en kort period, jag tror det är premiär i mars eller april.

Nu är det som så att det kommer vara en amatörteaterfestival i början av juni. Man kan skicka in bidrag dit och hålla tummarna för att man får ha med en pjäs.

Vi hoppas naturligtvis att kannibalpjäsen får spelas upp på festivalen. Men först måste ju de som håller i festivalen se pjäsen, för att se om den håller måttet. Och det är ju klurigt när pjäsen inte är klar...

Så därför filmade jag en repetition och så har jag spenderat ett antal timmar framför datorn och försökt klippa ihop allt. Nu är jag äntligen klar och filmen kan lämnas in. TJOHO!!!

Nu är jag rätt trött på att glo på Göran och Jens. Puh... Att redigera är kul, men oj vilken tålamodsträning det är!

Kommentarer
Postat av: Zurpuppa

Kolla på

http://www.facebook.com/event.php?eid=173536182667620

för mer information om "Porträtt av en kannibal"

2010-12-25 @ 19:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0