Att säga nej till revy

Jag kan säga nej nu.

Och det har gjort livet både roligare och lättare. Det är inte så att jag säger nej till allt, absolut icke. Men jag har rensat lite.

Bland annat har jag sagt nej till att medverka i Katrineholmsrevyn. Jag är inte inblandad för fem öre i kommande produktion. Det känns mest bra, men självklart saknar jag det! Jag vill repetera sketcher, skratta, snacka skrutt med ensemblen.

På något sätt är det som att revyn finns inprogrammerad i min kropp. Två nätter i rad har jag drömt om att jag försökt lägga mig i repetitionsarbetet. Lite otippat så har det varit fokus på hår. En av dansarna har haft en framträdande roll i drömmarna. Ingen aning om varför.

Jag hoppas det blir en kanonrevy. Jag hoppas publiken får se en oförglömlig föreställning. Jag hoppas revyensemblen har superskoj. Och jag hoppas att jag kan känna lagom med saknad när jag sitter som åskådare.

SPARK I BAKEN Katrineholmsrevyn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0