Åt fanders med godisförbud!

Jag skulle låta bli godis, fika och snacks fram till jul. Men igår satte jag ner foten och brast ut i ett: "JAG TYAR INTE LÄNGRE!!!"

En och en halv vecka fick kroppen vila från onyttigheterna. Men nu ger jag mig. Jag viftar med den vita flaggan och erkänner att jag förlorat kampen.

Jag förstår inte varför det var så extremt svårt den här gången? Jag började äta större matportioner, som för att kompensera för alla sötsaker jag nekade min kropp. Jag tänkte på godis och fika hela, hela tiden. Kände mig kroniskt snuvad på livets goda!

Det är inte värt det!

Livet är för kort för att späka sig själv. Jag älskar godis!!! Jag vill ha godis!!! Så det så!!!

Tänk om jag skulle dö om någon vecka. Och så skulle jag inte ätit godis innan! Vilket slöseri! Nä, godis är min vän. Hoppas dock att "måttan" skulle vilja bli min vän också. Eller vi kunde väl bli bekanta åtminstone...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det bästa sättet att bli kvitt en frestelse är att falla för den./ Oscar Wilde Kan även ,nu i jultid, åberopas när det gäller Janssons frestelse. Mumsa på med gott samvete!!! Kram

2010-12-09 @ 11:54:37
Postat av: Anonym

Jag ber om ursäkt! Ser ,efter att ha läst din "personbeskrivning", att du inte gillar Janssons frestelse. Njut av allt annat istället. Själv tycker jag att ett liv utan choklad skulle kännas ganska fattigt. Kram

2010-12-09 @ 13:18:52
Postat av: Jenny Penny Snigelslemmy

Lite nyfis på vem du är oh du Wilde-citerare...

2010-12-21 @ 16:05:26
URL: http://wistbacka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0