Att baka eller inte baka...



Jag bakar!
Just nu gräddas en bunt småbröd i ugnen. Det var kanske fem år sen sist. Men idag hoppade lusten på mig. Och jag fångade lusten. Höll den fast, ömt men bestämt. Och nu känns det så bra!

Under mina fattigaste år lönade det sig att baka. Jag fick mättande bröd för en billig penning. Dessutom mår själen bra av hembakat bröd. Och tiden fanns! Ja, tiden finns ju nu också. Precis lika mycket tid som då faktiskt. Men det jag menar är att jag var hemma med sonen och kunde utan problem prioritera bakning.

Men nu ligger inte bakning högt på prio-listan! Jag vill gärna äta brödet, men inte baka det. Dock vill jag vara en sån som bakar. Utan själva bakandet... Ja, men ni vet. Jag vill gärna vara en hurtbulle, utan att motionera... Jag vill gärna ha mycket pengar, utan att spara...

Men idag är jag en sån som bakar inklusive bakande!


Kommentarer
Postat av: Jenny Penny Snigelslemmy

Okej... Hade lite dåligt tålamod mot slutet... Blev inte världens bästa bröd då. Men jag bakade i alla fall!!!

2010-08-02 @ 16:35:29
URL: http://wistbacka.blogg.se/
Postat av: Adam

sv. hahaha visst är det en rolig film. att i flera timmar och skratta så jag grät. speciellt när han säger " Here you goooooo"

2010-08-02 @ 17:35:55
URL: http://zeebrao.blogg.se/
Postat av: Thomas

Men det smakade fantastiskt gott!!! :D

2010-08-04 @ 14:38:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0