En familj

Igår var jag och maken iväg och såg "En familj" på Dramaten. Första gången som jag varit där! Så jag måste erkänna att jag blev lite besviken när det visade sig att "Lilla scenen" där En familj spelades upp, låg i huset bakom själva stora fina Dramatenhuset... Ja, ja...

Pjäsen var bra. Mycket bra. En häftig ensemble med massor av superbra skådespelare. Vi snackar Marie Göranzon, Börje Ahlstedt, Ingela Olsson, Jan Malmsjö, Thomas Hanzon, Sofia Pekkari, Kristina Törnqvist, Livia Millhagen, Jan Waldekranz, Kicki Bramberg, Christopher Wagelin, Sheraye Esfandyari, David Mjönes... Så mycket bra folk samlade i en och samma prdouktion!

Författaren Tracy Letts har verkligen fått till en absurd historia med massa tragik och massa humor. Uj, uj, uj... Tempot är rasande högt. Så man märker knappt att föreställningen är ungefär tre och en halv timma.

Sen lyckades jag med lite kändisspotting! Känner ni till hon jägaren som var med i Skavlan för ett par veckor sedan? Hon var där. Vacker som en dag. Med sin kärlek.

Den här våren har jag sett rätt många föreställningar känns det som. Hoppas det är en trend som håller i sig. Jag älskar att se teater. ÄLSKAR!!!

Och så en helt annan grej... Håll tummarna för att jag inte gör bort mig totalt när jag håller tal i Stadsparken ikväll... Hjälp...

Kommentarer
Postat av: Thomas

Talet kommer att gå toppenbra! :D

Pjäsen var fantastiskt bra och skådespelarna mycket bra. (Och Livia är väldigt snygg dessutom...) :D

2010-04-30 @ 16:01:56
Postat av: Cissie

Rekommenderar Pygmalion också! Rolig kombination av orginalmanus i en 2010-miljö. Och så får du se Stora scenen också!

2010-05-02 @ 20:28:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0