Sopplunch med kulturprat

soppa

Klockan 12 idag medverkade jag vid en "sopplunch med prat" på Kulturhuset Ängeln. Det var jag, Anders Sundqvist och Clara Waller som fick fantisera om hur kulturlivet kan se ut i Katrineholm år 2033.

Det var skapligt med folk som kom och ville lyssna på oss. Jag var nervös som en galning!

Anders pratade först. Sa en massa kloka saker. Höll sig till sina uppskrivna punkter och levererade en härlig beskrivning av ett framtida Katrineholm.

Clara var underbar. Hon strålade där hon stod vid talarstolen och publiken lyssnade noga på varje ord hon sa. Och orden var lika strålande som själva Clara. "Vattna där du står" rådde hon oss.

Sen var det min tur. Gulp, hjälp och shit pommes frites...

Jag gjorde ett experiment. Jag tänkte se vad som händer om jag helt enkelt slår på på-knappen, utan anteckningar, utan röd tråd, utan ett faktiskt mål.

Jag exploderade ut alla tankar som kom upp i huvudet när jag tänkte kultur och framtidsvision. "Gräv ner alla pengar", "Folk som brinner för det dom gör har en defekt i huvet", "Vilka här inne vill ha en teaterensemble i Katrineholm, upp med en hand"...

Så höll jag på, som en skenande ångvält.

Läskigt och jäkligt kul! Jag har ingen aning om ifall någon fick ut något av det jag sa. Men det spelar ingen roll. Som experiment sett var det väldigt givande för mig.

Och japp, min fågelhärmande stalkertant var där...

Den supergoda fiskoppan kom från Restaurangskolan. Jag fick gratis mat. Heja mig!


Kommentarer
Postat av: pappsen

Fick du någon publikreaktion?

2009-09-30 @ 18:10:30
Postat av: Annicka

Men VARFÖR visste jag inte det här????? Då hade jag ju kommit dit och ropat: "Heja Jenny!! Du är bäst, ingen protest!!!"

2009-09-30 @ 18:54:36
Postat av: Jenny Penny Snigelslemmy

Publikreaktion... Hm... Det kändes som att det var en ganska positiv stämning i luften. Men det var bara min stalker som sa något spontant positivt. Hm... Någon sa "Vad duktig du var". Hm... Sen var det några som var upprymda av hela lunchen liksom, och där är jag väl inkluderad.

2009-09-30 @ 19:08:14
URL: http://wistbacka.blogg.se/
Postat av: Jenny Penny Snigelslemmy

Jag nämnde dig Annicka. ;D

2009-10-01 @ 09:36:21
URL: http://wistbacka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0