Se upp!

Nu har jag och familjen sett PIXARS nya film UPP. Himla härlig film tycker jag. Min underläpp darrade flera gånger och ögonen fylldes med tårar. Det var vackert, sorgligt, tragiskt, fint... Och, ja, lite skönt pretto helt enkelt!

Och så var filmen tredimensionell. Man fick ha såna snygga brillor. (Personalen hade fullt upp efter filmen med att samla ihop glasögonen och rengöra dom...) Så nu är jag yr som en... väldigt yr människa. Lite åksjuk liksom.

Men jag tycker det är värt det. Min man tycker att 3D-grejen var överflödig, men jag håller inte med. Det kanske inte funkar perfekt än, men det är klart bättre än när man satt och tittade på tv-piraterna som liten med de där brillorna i papp. Minns ni?


Kommentarer
Postat av: Annicka

Up, up, up and away!!!!

2009-10-17 @ 22:40:30
Postat av: Helle

Jag håller med Thomas i den här frågan. Vill man se en riktig 3D film ska man kolla in miljöfilmen Liseberg visar för där kan man snacka riktig 3D. Man sträcker ut händerna och tror att man verkligen kan ta på den där sköldpaddan och varje gång är det någon som skriker av skräck när trädet kommer farande med en vass gren rakt emot en. Att se 3D på bio är därmed för mig helt platt. På två filmer har jag sett en riktigt bra scen och det var reklam för en an annan 3Dfilm som jag naturligtvis missade. Det kom ut en nål och for i publiken, DEN scenen var bra annars hade jag bara blivit besviken på de 3Dfilmer jag sett. Storyn får 4 av 5. 3D 1,5 av 5.

2009-10-19 @ 17:40:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0