Jag har en humorkarriär

"När började din humorkarriär?"

Det var reportern från SVT Östnytt som frågade mig. Ja... Vad svarar man på en sån fråga? Att jag inte visste att jag hade en humorkarriär? Nej, jag mumlade något osammanhängande om att det inte gick att svara.

"Vad tycker du är humor?"

Den frågan hade jag faktiskt tränat på innan, för jag förstod att den skulle komma. Jag hade tänkt svara att "Mask-mannens blog" är riktig humor! Det är grannen som tar bilder på sig själv i vardagssituationer, poängen är att han har gasmask på bilderna. Men det svarade jag inte alls! Jag börja svamla om tv-serien My name is Earl och om stå-upparen Magnus Betnér i stället.

Jag svamlade en hel del kan man säga. Jag är vansinnigt nyfiken på vad dom ska få ihop för reportage!

Svamlet kompletterades med lite "spontana" bilder. Jag fick gå och halsa juice till exempel, sitta och låtsasjobba vid datorn, öppna dörren och välkomna dom in fast dom redan gått in en gång. Kändes inte helt naturligt.

Men det var roligt! Sen följde dom med mig till kick-offen inför Madam under jorden. Där stog dom med kameran i nyllet på mig när jag skulle berätta för ett par hundra personer om det kommande musikteaterprojektet. Gick rätt bra tycker jag!

TV är kul. Dom får gärna prata med mig fler gånger. Om vad dom vill. Jag gillar märkliga och minnesvärda situationer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0