Mardröm

Jag drömde en superläskig mardröm inatt. Inte en av mina vanliga, där jag blir brutalt mördad av allehanda monster. Nej, det här var otäckare än så.

Jag hade arbetat som teaterpedagog på en grundskola. Säg att jag varit där ett par timmar i veckan under en halv termin. Projektet var nu avslutat och en av lärarna ville ge mig en smula feed back.

Då talade hon om för mig att jag var svag och osäker. Som pedagog men särskilt som person.

Jag kände mig oerhört träffad. Försökte försvara mig, men jag lyckades inte få ur mig något vettigt. Jag kände mig påhoppad och kränkt, men framför allt kände jag att hon hade rätt.

Sen skulle jag ta busståget hem till London men kom på att jag inte hade köpt någon biljett...

När jag vaknade var jag mycket upprörd. Men vartefter insikten om att det bara varit en dröm sköljde över mig blev livet allt lättare.

Men huga så läskig dröm! Det är lättare att handskas med monster som vill äta upp en!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0