Änglatänkor

Idag, klockan tre, gör Änglarna entré!

Då är det dags för mina filosofiska änglar att göra premiär, gestaltade av mig och Thomas, i Musikens Hus.

Jag är helt kär i dessa änglar. Jag hoppas det blir succé och att alla vill se dessa änglar överallt sen!

Jag menar, kolla bara detta smakprov på dialog:

A: Saknar du att äta?

B: Jag är inte hungrig. Så behovet finns inte. Man kan inte sakna något som inte finns.

A: Men det är väl just då man saknar något, när det inte finns. Helt onödigt att sakna något som finns.

B: Ja, jo, men nu saknar jag inte att äta eftersom jag inte är hungrig.

A: Men du har ju varit hungrig förut.

B: Ja?

A: Och bara för att något har försvunnit betyder det inte att det inte finns.


änglor

Kommentarer
Postat av: Jörgen Wistbacka

Jag gillar filosofin som är enkel, men svåråtkomlig.

Om jag får chansen ser jag gärna mer.

2009-11-23 @ 17:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0