Svans i stjärten

I förmiddags besökta jag doktorn för att undersöka vad det är som kliar och svider i min rumpa. Piiinsamt!!!

Min kompis Therese skickade stöttande sms när jag satt i väntrummet. Det var skönt. Tack för det

Till slut fick jag komma in till den snälla doktorn som bad mig sitta ner och berätta om mina bekymmer. Så följde detta samtal:

Jag: "Ja, det kliar och svider i stjärten."

Doktorn: "Va?"

Jag: "Det kliar... Och svider lite... i stjärten."

Doktorn: "I stjärten?"

Jag: "Öh, ja?"

Doktorn: "I rumpan alltså?"

Jag: "Öh, ja?"

Doktorn: "I själva stjärten som är där bak?"

Jag: "Öh, ja?"

Doktorn: "Jaha... Jag trodde du var här för luftrören. Då måste jag sett fel i datorn..."

Sen kollade hon min rumpa och skrev ut lite salva. Sa att det kunde vara typ... Fukt... Svamp... Vad som helst. Och att det är sååå vanligt. För säkerhets skull fick jag ett provrör där jag ska samla lite mysig avföring och lämna in till provlabbet.

Det lustiga var att när dom räckte över provröret till mig så var det som att dom förutsatte att jag förstod exakt hur jag skulle bära mig åt. Som att jag är proffs på att lämna bajs i rör. Jag frågade lite blygt hur det var tänkt att man ska bära sig åt. Och då förklarade dom snällt. Hur skulle jag kunna veta att man ska använda den lilla skeden som sitter fast i locket och skopa två pluttar avföring som man sedan för ner till vätskan i provröret? Vet alla det? Har jag missat den obligatoriska bajsskoparlektionen i skolan?

Min kompis Therese undrade hur det gått hos doktorn. Jag skickade ett sms och berättade att det kunde vara fukt eller svamp eller nåt sånt. Det var bara det att det där ordprogrammet i mobilen ni vet, skrev "svans" i stället för "svamp". Så Therese trodde att det fanns någon vanlig stjärtåkomma som kallas "svans". Hi, hi...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan det vara midsommartrollets svans, som sitter kvar? :)

2009-06-24 @ 17:14:33
Postat av: Cissie

Underbart!!! Svans har man ju haft lite titt som tätt! Ha, ha! Stackare!

2009-06-25 @ 23:33:03
URL: http://cissieb.blogg.se/
Postat av: anki

oj så underhållande roligt inlägg...sitter här på jobbet och skrattar för du skriver så roligt och bjussar verkligen på dig själv...hoppas svansen försvinner...kram.

2009-06-26 @ 10:39:01
URL: http://ankis.blogg.se/
Postat av: Sara

Satt här och små fnittrade under hela inlägget... rariing!!!!!!!

2009-07-01 @ 17:50:39
URL: http://kjellqvisten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0