En pappa, en moster och en kattvänlig axel

Essi och pappa
Idag, klockan halv tolv, knackade det på dörren. Det var min pappa och min moster som överraskade med ett besök. Läskigt! Jag gillar inte oanmälda visiter. Jag är inte alldeles förtjust i anmälda visiter heller...

Det här var första gången min moster var hemma hos mig, så vi gick en hastig husesyn bland dammråttor och smutsiga strumpor. Med nervös stämma sa jag "...och det här är sovrummet" om vardagsrummet.

Undrar varför jag har så svårt för främmande i mitt hem... Hm... Det ska ni veta, ni som blivit bjudna hem till mig, att ni är antagligen väldigt speciella för mig eftersom jag frivilligt släppt in er i mitt hem.

Det roligaste som hände när pappa och moster var hemma hos mig idag, var att Essi hoppade upp på pappas axel. Jag tror min pappa har väldigt kattvänliga axlar, för det är inte första gången en katt gör så på honom.

Kommentarer
Postat av: Joakim

Det ända jag vet än sålänge är att imorgon kommer vi börja med två timmare dansrep och sedan läsa igenom manuset i fyra timmar! :D Vilket känns som en skön start på alltihoppa! Jag kan även meddela att jag är väldigt nervös och jag har sperationsångest från mina vänner och familj! ;) Och hör av mig i veckan om vad som hänt och så! :D

2009-06-14 @ 18:03:51
URL: http://laang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0