Världens bästa Leona!

Min bästelibästaste bästis Therese har en dotter som heter Leona, hon är fem. Och jag tror att hon kan vara en av de roligaste och klokaste människorna i världen.

Nyss fick jag en bild skickad till mig. Leona hade bett Therese att ta en bild på Leona när hon låg och blundade. "Sover du?" undrade Therese. Leona svarade "Nej, jag är ju död".

leona

En annan gång gjorde Leona en låt till sin mamma. Den gick så här:
"Mamma Therese var vacker som diamanter.
Hon var en prinsessa som var i stadsparken.
Hon älskade sina barn
men så blev hon arg men hon var snäll
och var som då som en älg"

En annan gång undrade Leona vem som gjort bärfisarna.
Då svarade Therese att en del tror att det är Gud som skapat allt. "Snokarna också?" undrade Leona. Och jo, i så fall måste ju Gud ha gjort snokarna svarade Therese. Då sa den kloka femåringen: "Å, vilken dum farbror".

Kommentarer
Postat av: Therese

:)

2009-07-30 @ 21:04:39
Postat av: Inger.b.

Vilken underbar bild! Fick en fråga av min Emma "varför har man alltid huvet på sne',gapar stort o har tungan hängande utanför mun så här, o visade, när man är död?.... kan du förklara?

2009-07-31 @ 10:46:04
Postat av: Annicka

Vart tar den klokheten vägen med åren...?

2009-07-31 @ 20:23:54
Postat av: Eldflickan

=D En MYCKET klok 5-åring helt klart.

2009-08-02 @ 10:45:50
Postat av: Matte Hellcore

Ha, ha...Leonas kloka ord borde förevigas i en bok. Klockren tjej!!

2009-08-03 @ 01:09:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0