NATTENS MONSTER

karin
Jag drömmer mardrömmar varje natt. Varje jädra natt. Är inte det märkligt?

Jag tror mardrömmarna började ploppa upp för kanske tio år sen.

Men sedan två år tillbaka (ungefääär), så drömmer jag mardrömmar varje natt.

Man man frågar mig varje morgon "Hur har du sovit?". För det är lite olika hur mycket jag blir påverkad av mina drömmar.

I morse till exempel så var allt helt okej. Jag drömde lite om död och monster och sånt. Men den där stora rädslan och ångesten var ändå nästan obefintlig på morgonkvisten. Låt oss säga att det var en tvåa på en tiogradig skala.

En annan natt kan jag till exempel drömma att jag blir jagad och jag bara vet att det kommer att sluta illa.
Så vaknar jag med ett ryck mitt i natten och så är jag så rädd att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Då är det en åtta på den tiogradiga skalan. När jag vaknar med ett ryck så har jag oftast sovit på rygg. Sammanträffande?

Det värsta är nog de riktigt... Hur ska man säga. Drömmarna som sitter kvar länge, fast jag knappt minns dom. Ibland lever dom kvar i mig i flera dagar. Som spår.

Jag är tack och lov inte ett dugg rädd för att gå och lägga mig. Kanske för att jag är knäpp, vem vet.

Ytterligare en bieffekt av mardrömmarna, förutom att jag blir skrajsen som en korv, är att jag inte alltid blir helt utvilad.

Är det någon som har en susning om sånt här med mardrömmar? Vad kan man göra?

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hejsan:) Spana gärna in min blogg och missa inte min tävling där jag lottar ut presentkort på kicks:) ENJOY!



2009-01-15 @ 10:57:25
URL: http://vadfanskajagheta.webblogg.se/
Postat av: jane

jobbigt med mardrömmar så ofta!!!!

2009-01-15 @ 11:17:24
URL: http://sladdertackan1.blogg.se/
Postat av: Cattis

Hehe den dagen så sprang han på toa, och fick sig lite sällskap..

Haha

Så fick jag denna bild som mms, det va rätt roligt, hon ska vara överallt:D

2009-01-15 @ 11:58:31
URL: http://tuesillevir.blogg.se/
Postat av: SoffiZ

Sv: Ja, jag har haft turen att vinna 4 st tävlingar på kort tid=) Jätteskoj!!! Fast jag tävlar i många tävlingar med!

2009-01-15 @ 12:12:33
URL: http://soffiz.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Hej ! Tack för kommentaren hos mig.

Ja att hugga ner en sådan stor gran som du skrev om hos mig, kan säkert vara knepigt

och de får säkert ta den bit för bit om de gör det.

Men undrar också som du: hur...



Ja, det är jobbigt att drömma mardrömmar och speciellt om de kommer varje natt.

Det måste vara jätte-jobbigt.

Själv drömmer jag sällan riktiga mardrömmar men oftast röriga drömmar och de kan ibland vara lite jobbiga.

Tyvärr vet jag inte vad man kan göra för att bli fri från mardrömmar....

Kanske försöka tänka på något trevligt innan man somnar...

Men det är inte så lätt att styra drömmarna.

Hoppas det blir färre av dem snart så du får möjlighet att sova gott.



2009-01-15 @ 13:14:33
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: pelle

Kanske att, när man sover på rygg, känner sig blottad rent psykiskt och har lättare för att vakna upp? Jag brukar alltid vakna de få gånger jag somnar på rygg, fast då av att jag snarkar, haha.



Och tack för komplimangen angående designen, jag blev riktigt glad!

2009-01-15 @ 13:41:56
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Mia

Det är jobbigt med mardrömmar.. ;/

Själv drömde jag mycket under högstdiet på grund av att jag mådde riktigt dåligt. ;(



När jag läste Psykologi A och B, så sa vår lärare att man kan prata med en psykolog om drömmarna. De kan hjälpa dig med dem :)



Kram

2009-01-15 @ 18:10:27
URL: http://miizing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0