Föreläsning och sånt

Idag har jag varit på föreläsning. Schyssta pajsare hade ordnat så alla pedagoger i Katrineholms kommun (vi snackar mååånga pedagoger) fick gå och lyssna på den där gymnastikläraren från serien "Klass 9a". Vet ni vem han är?

Föreläsning handlade om hur man gör för att komma någon vart. Med sina elever. Med sig själv. Med sin familj. Hur man motiverar andra och sig själv. Det var fantastiskt bra. Japp. Helt enkelt. Busbra.

Under föreläsningen dök en undran upp i min skalle. Med tanke på att tallåsaulan var proppfull med Katrineholmslärare så kan man ju undra hur många elever som önskade att aulan skulle sprängas.

I övrigt så känner jag mig gladare än i går.
Den urdåliga gårdagsmorgonen har lämnat lite spår efter sig, men det känns lättare i alla fall.

Sen vill jag ge en ledtråd till de tappra själar som försöker lista ut varför bandet jag är med i heter "FF KNET". Listar man ut varför bandet heter FF KNET så får man ju en reserverad plats vid bandets första spelning!

Ledtråden är: INTERNET

lycka till...

Kommentarer
Postat av: anki

jag tackar och bockar för ledtråden...!

2009-01-30 @ 11:53:44
URL: http://ankis.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag var också på föreläsningen. Jag kommer ihåg att jag tyckte det var bra men på något vis kommer jag liksom inte ihåg så mycket av vad den egentligen handladde om. Konstigt!

Din tanke om Tallåsaulan hade jag ingen tanke på men däremot denna tanke kom upp:

Om Tallåsaulan är full av pedagoger kan man ju undra varför personer går när det är 2 min kvar av föreläsningen. STÖRANDE! Eller varför folk stod och pratade HÖGT utanför. Eller varför de som skulle på andra föreläsningen tränger sig in i aulan INNAN vi ens hunnti att ta oss ut. Bara sådana saker som jag och Cissie i alla fall retade ihjäl oss på :)

Ha det XD

2009-01-31 @ 17:53:50
URL: http://prevail.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0