SNÖ OCH JAG

Igår gick jag till jobbet. Det är en färd på några kilometer. Jag hade en mycket tung ryggsäck på mig. Men det var inte ryggsäcken som ställde till problem för mig. Näpp. Det var snön.

 

Äntligen har flingorna fallit och det känns att det är vinter. Tillvaron blir bokstavligt talat lite ljusare och allt verkar liksom mysigare.

 

Synd bara att jag ska halka i tid och otid.

 

Under min promenix till arbetet halkade jag tre gånger. Och nu snackar vi rätt-ner-i-backen-halkningar. Inte bara såna när man halkar till, utan att falla. Nä´rå...

 

Men det var inte bara jag som halkade. Folk runt omkring mig föll som käglor. En bil också för den delen. Eller, den föll ju inte förstås, men den åkte av vägen.

 

Är det fler som är lika ramliga som jag?

 

snö


Kommentarer
Postat av: Joakim

Neeej, haha! Det är så jobbigt :P haha! Snön är inte bara positiv ;)

2009-12-16 @ 12:37:15
URL: http://laang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0