Barn

Jag har en biologisk klocka som tickar i mig. Den säger att jag borde ha fler barn nu. Och när jag ser en gullig bebis säger min klocka att jag ska ha barn NUUU!!!

Jag har två elvaåringar hemma. Så det är inte så att jag inte har barn. Men dessa barn kom till i ett annat liv. Eller... Hm... Ett av barnen blev mitt för ett par år sen då jag fick henne som bonus. Det andra barnet föddes av mig för elva år sen, då det kändes som jag levde ett annat liv.

Nu finns det tid, plats, pengar och kärlek för ännu ett barn, utan tvekan. Samtidigt är det otroligt lyxigt att vara så här pass ung och inte behöva byta blöjor och sånt. Att redan ha det gjort.

Nu kan barnen sköta sig själva väldigt mycket. Man behöver inte pussla ihjäl sig för att få vardagen att fungera.

Men längtan finns ju. Vare sig jag vill eller inte.

Jag är nöjd med det jag har och längar efter annat. Jag har faktiskt ingen aning om vad jag vill. Det känns konstigt!!!

Kommentarer
Postat av: A-C

skaffa barn Jenny, det röstar jag på, som själv i i fertilitets ålder men ännu inte har de rätta omständigheterna..inte än i alla fall !

2009-12-12 @ 18:04:42
URL: http://ihavegotthisstory.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0