Coola djur det här

I förra inlägget skrev jag om att min bästelibästaste bästis blivit biten av en spindel. Spindlar är dumma.

I går fick Mårdstigen 13 besök av ett djur som inte är dumt, enligt mig. Visst kallas dom vårtbitare?

Till skillnad mot spindeln är detta ett häftigt djur. Som en liten gräshoppa som fastnat i en förstoringsmaskin och blivit gigantisk! Eller som en liten gräshoppa som ätit massa spenat och blivit extra stor och stark. Eller som en liten gräshoppa på anabola!

vårtbitarevårtbitarevårtbitare

Hur häftigt detta djur än är, så vill vi inte ha det inomhus... Så min modiga son bar ut det "lilla" livet.

Kommentarer
Postat av: Thomas

Vårtbitare är INTE bättre än spindlar. Eller myror. Men värst är myror med vingar... :(

2009-08-26 @ 11:32:36
Postat av: Jenny penny Snigelslemmy

Thomas, Thomas, Thomas... Så fel du har. Men jag förlåter dig din okunskap. För den här gången.

2009-08-26 @ 12:15:02
URL: http://wistbacka.blogg.se/
Postat av: Joakim

Jag hade en sån mitt över mig när jag sov, och när jag vaknade fick jag panik!!! Hahha!

2009-08-26 @ 14:29:56
URL: http://laang.blogg.se/
Postat av: Annicka

Tvestjärtar är värst...så det så!!!

2009-08-27 @ 10:17:43
Postat av: Joakim

Har hört att han kommer in i avsnitt fyra :)

2009-08-27 @ 11:16:41
URL: http://laang.blogg.se/
Postat av: Nicka

Vårtbitare är jättekuliga. Om man har dom i en insektslåda och matar dom med fjärilar så är det lika roligt som att mata salamandlar. Det är bara så himla jobbigt att fånga fjärilar, men små gräshoppor smakar också bra. Sen lägger dom ägg i sanden och så kan man få hur många vårtbitare som helst.

2009-08-30 @ 17:38:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0