MARKNADSUNDERSÖKNING

På torsdag nästa vecka ska jag hålla tal. Då är det nämligen, som en del känner till, Valborgsmässoafton.

Hur läskigt som helst att hålla tal. Men som arrangörskan sa "Det är ändå ingen som lyssnar"...

Vad ska jag prata om då? Jo, om våren förstås. Därför har jag genom mitt jobb, där jag träffar en siljon barn, passat på att göra en marknadsundersökning, så jag ska veta vad jag snackar om. Vad är egentligen vår:

"När man börjar vara mer ute och bygger ihop poolen. Min pool behöver nästan tio liter." Pojke 6 år

"Vår är när fåglarna kommer tillbaka. Dom har varit och badat." Flicka 7 år

Vad är Valborgsmässoafton då?

"Iiingen aning" Typ 99 procent av barnen.

"Man steker valar (fniss)" Pojke 7 år

"Det är någon gubbe som fyller år tror jag"  Flicka 9 år

Så, nu har jag allt klart för mig!

Kommentarer
Postat av: anki

underbaaaaaaaaaart! : )) Lycka till med talet, kommer gå kanon!

2009-04-25 @ 10:11:28
URL: http://ankis.blogg.se/
Postat av: Therese

Vad roligt att du ska hålla tal:) Känn ingen press, men säg många kloka saker som aldrig blir sagda;)



Du ska alltså hålla valborgstal, inte första majtal?

2009-04-27 @ 20:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0