MIN LJUVLIGA JULIGA MONOLOG

Nu har jag och min käre make varit på julkonsert i Vingåker. Det hör inte till vanligheterna att vi besöker sådana evenemang. Men den här gången bestod ensemblen av människor vi känner. En av de medverkande, Sven Boräng, skulle dessutom läsa en monolog som jag skrivit. Då är det klart man måste kolla läget, inte sant?

Sven läste min monolog på ett alldeles strålande vis. Han nyanserade texten helt briljant! Det är första gången jag upplevt att en av mina texter kommer till sin rätt så mycket att den faktiskt blir bättre än jag kunnat tänka mig den i mitt huvud! Jippi!
Sven BorängSven Boräng

Agneta Welander var med på konserten. Hennes röst användes mer till tal än sång, och det är smart. För Agneta har en underbar berättarröst. Det är inte utan att man tänker på Astrid Lindgrens stämma. Mysfaktorn steg i kyrkan när Agneta tog till orda.

Så var Johanna och Thomas Widén med också. Ett känt musikerpar från Vingåker som jag verkligen tycker om. Jag har arbetat med dom förut, och det var jättekul att se dom igen! En del människor bara gillar man ni vet.

En höggravid Mia Poppe och en teatralisk Niklas Strand bidrog också till programmet med julsånger av allehanda slag.

Åh... Mys... Mums... Hurra... Jag blir så lycklig när jag tänker på vad Sven gjorde med min text. Mys...

Kommentarer
Postat av: Agneta W

Tack för det finfina betyget. Ja, det är roligt att läsa högt och verkligen försöka hitta det som författaren vill förmedla med sin text.

2008-12-22 @ 09:00:21
Postat av: Sara

Åhh jag skulle viljat vara där och myst...men va gör man när man jobbar obekvämma arbetstider...ehmm...slutar kanske..haha!

2008-12-24 @ 21:11:06
URL: http://kjellqvisten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0