HATADE TELEFONFÖRSÄLJARE

Jag och mina älsklingspyjamasbyxor
Ni har säkert inte kunnat undgå telefonförsäljarna som tycks husera i Sveriges varenda galleria.

"Tjejen! Du tjejen, vad ringer du med för abonnemang idag?"

Skit i det du äckelpelle, tänker jag och går vidare med bestämda steg. URK, säger jag. DUBBELURK!!!

Idag stod jag inne på gallerian Kvarnen i Katrineholm för att dela ut pepparkakor. Jag var utklädd till TomteNissa, en överdrivet hurtig sådan. Många upplevde nog mig näst intill lika störig som de två telefonförsäljande killar som stod stationerade ett par meter ifrån mig. Men mina pepparkakor var åtminstone gratis. Dock skall erkännas att jag var jobbigt klämkäck...

Jag kunde inte motstå frestelsen att fråga telefonförsäljarna om hur pass arga människor har blivit på dom. Vad har dom för rekord liksom?

Den ene killen berättade om någon äldre man som skrikit "FAR ÅT HELVETE!!!" och andra trevligheter. Men telefonförsäljarkillen skrattade mest åt det hela.

De andra killen hade blivit mordhotad. En överförfriskad man, möjligen påtänd också, hade sagt "Jag ska döda dig..." Hm... Mysigt...

Båda telefonförsäljarkillarna var uppriktigt förvånade över hur illa en del betedde sig mot dom. "Vi gör ju bara vårt jobb" sa de. "Är man inte intresserad är det bara att gå vidare".

Kommentarer
Postat av: Anonym

Problemet är alla de där försäljarna som ignorerar en när man säger nej och försöker gå därifrån. När jag och CJ var i Gb i somras vad det första gången sådana personer respekterade vårat nej på en gång och lät oss gå. Vi såg helt chockade ut båda två =)

2008-12-14 @ 20:09:56
Postat av: Joakim

När jag går förbi sånna försöker jag se så upptagen och bitchig ut som möjligt! xD HAHHA! Det brukar funka! :D:D

2008-12-14 @ 21:18:34
URL: http://laang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0