BARNVÄNLIGA VÄDERLÅTAR EFTERLYSES

Ett regnigt IrlandI vår ska Kulturskolan (mitt jobb) åka ut på turné i Katrineholms kommun. Vi ska spela musik och teater för barn i sjuårsåldern.

Temat på föreställningen är "Väder" (Därav det inspirerande Irlandsfotografiet). Nu ska jag skriva manus. En väldigt rolig uppgift, men jag skulle behöva hjälp med att komma på vilka barnlåtar det finns som handlar om väder! Tänk om jag skulle missa något riktigt guldkorn.

Har du något förslag på vädermelodier som passar för barn?

Kommentarer
Postat av: Sara

Men shit Jenny det här va ju inte en dag för sent att du skrapa fram en blogg, såå nu har du en till lusläsare ;op

Min blogg läggs bara upp en massa tokiga bilder hit å dit..om inte de kommer göra det på din blogg då eller...öhmm...ha ha ha!

Yea, bago berätta för mig om idéen...och det skulle va grymt kul som ett projekt. Självklart uppstår visa frågor ang. bilderna osv.. om det skall ha anknytning till manus osv.. eller om vi får helt fria händer att skapa vårt egna tolkning på liv och död!?

Kul att du hörde av dig!

Kram från din gamle elev

2008-12-15 @ 18:40:17
URL: http://kjellqvisten.blogg.se/
Postat av: mikkaelo

Fin bild :)

2008-12-15 @ 18:46:28
URL: http://mikkaelo.blogg.se/
Postat av: Ewa

Hej jennypenny!

Kul att läsa din blogg, jag beundrar alla som orkar.....

Här kommer lite tips på vädersånger för barn.

Hej sa Petronella, Droppen Dripp och droppen Drapp (eller?)Jädrans, nu måste jag laga mat klockan är alldeles för mycket.....återkommer.

Kram

2008-12-17 @ 16:46:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0