The bigger the better?

Idag har vi investerat i en ny grill. Mycket intressant att spana in Coco när han sonderade grillterrängen inne på el-giganten. Ögonen riktigt lyste och jag tror jag anade lite drägel i mungipan.

Till slut bestämde han sig för den allra största, maffigaste grillen.

Nu är det bara som så här, att min bil inte är gjord för att frakta megabautagrillar...


Vi försökte lite tappert att få in grillen. Fällde ner säten, fixade och donade. Men inte en chans. Kolla in blicken som affärspersonalen till vänster har. Man kan riktigt se hur han tänker: "Hur f*n tänkte dom egentligen?"

Affären skulle just stänga också, så vi hade inte tid att åka och fixa släp eller nåt. Och vi ville ha grillen med det samma!

Vad gör man då? Jo, man ringer Frank Lindfors utryckningsservice!

Eftersom Lindforsarna är en stor familj så har de skaffat en stor bil. Mycket bra tycker jag och Coco!

Vi väntade tillsammans med jättegrillen (som Coco döpt till Ivar) på parkeringen utanför en stängd el-gigant. Och efter ett tag kom vår hjälte!



Frank är handyman nummer ett!

In med jättegrillen i jättebilen och så swoosh, nu står Coco och meckar med sin nya älskling på altanen.


Kommentarer
Postat av: Monica

Ja det är tur vi har Frank o deras stora bil... Lycka till med grillen... Kram

2011-06-18 @ 18:15:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0