Majs mellan tänderna


Grillgrabbarna Jeff och Coco.

Jag hatar tandtråd. Jag vägrar att använda detta djävulens tortyrredskap. URK!!!

När man för in tråden mellan tänderna så känns det som att man rätt som det är kommer slinta till och så har man kapat hela huvudet, som på skräckfilm. Och så ba swoosh kommer halva huvudet att glida av.

Tandtråd är således lika med säker död!

Men det här med att flytta ihop med en ny man... Det innebär vissa förändringar. I mitt förra blogginlägg kunde man läsa att jag till min förvåning inte är total-anti mot golf längre. Och vad har hänt mer då? Jo, ni har säkert anat det redan. Jag har använt tandtråd, vid flera tillfällen, alldeles frivilligt.

Det är nämligen så att min sambo är något av en majsgrillningsvirtuos. Och grillad majs är så gott så man kan slå en kullerbytta av glädje bara man tänker på att hugga in på en sådan!

Men vad händer vid majsätning? Jo, mellan varenda tand fastnar obarmhärtiga majs-skinnsgrejer!!! Och dom är stört omöjliga att få bort om man inte använder tandtråd. Och det enda som är värre än tandtråd, det är grejer som fastnat mellan tänderna.

Så! Nu har det tandtrådats flitigt på sistone. Jisses vad min tandläkare kommer bli glad. Kanske att jag får ett klistermärke nästa gång jag går dit...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0