Hur gick det med greklandsdörren?

Ni som läser min blogg vet att jag haft ett litet måleriprojekt. Coco var iväg på golfvecka i Örebro, och under tiden tänkte jag måla våra tre halldörrar Greklandsblå. Två av dörrarna lät sig villigt målas, men den tredje vägrade släppa sin gamla tapet.

Vi kämpade länge, jag och dörren! Men till slut nådde vi en överenskommelse. Dörren gav med sig. "Visst, spackla mig först, slipa mig sen, och måla mig slutligen blå. Men då ska du veta att jag tänker hänga lite snett och jag tänker behålla en del skönhetsfläckar." Jag gick med på det, och nu är dörren blå!!!

Det var bara det, att när dörrarna väl var blå, så var inte väggarna så snygga längre... Tapeten gjorde sig liksom inte mot den blå färgen. Och det är ju inte Grekland på riktigt (hur på riktigt det nu kan vara i Sverige) om inte väggarna är vita. Så jag drog och handlade vit väggfärg också!



Resultatet blev toppen! Och Coco blev superglad när han kom hem efter golfveckan och fick se hallen.

Och en inte helt oviktig detalj:



Numera kan man låsa om sig på toaletten...

Kommentarer
Postat av: Josefin

Hej! Jag har letat efter precis en såndär greklandsblå färg! Vad heter den som du använde? Märke/ nyansnamn/ pris?

Tacksam för svar! :D

2011-12-09 @ 18:47:05
URL: http://nailschool.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0