Pirat för en dag


I somras fick jag vara pirat för en dag. Så himmelens roligt och alldeles underbart. 

På morgonen hade jag tagit på en sjalett på mitt huvud, ty jag iddes icka tvätta håret och havets saltvatten hade skapat en ovanligt udda svintofrilla på skallen.

När så Emma fick se mig så förstod hon med det samma att jag vaknat som pirat. Hon bestämde sig kvickt för att även hon var pirat, naturligtvis med betydligt högre rang än jag.

Emmas mamma tillverkade genast en ögonlapp av en svart strumpa och snuttefilten fick bli sjalett. Så gick vi omkring och talade om för folk att de fick hoppa överbord eller gå på plankan.

Dodgen på bilden får symbolisera vårt magnifika piratskepp.

När Emma frågade vad jag hette svarade jag Gurksvärd. Detta dög dock icke och Emma bytte genast namn åt mig, till Kapten. Själv hette hon Kapten Krok.

Piratlivet varade några timmar, sen ville Emma vara Emma igen.


Kommentarer
Postat av: Carrå

Ja du är en av 10! det är det inte alla som är så känn dig speciell!!:D

2011-08-21 @ 14:23:45
URL: http://compassio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0