GODA GRANNAR

Här har ni Coco och Tage. Tage är en god granne.



En annan gång, när jag bodde en annan stans hade jag en dålig granne. Vi kan kalla honom Karl-Bertil, fast det hette han inte. Karl-Bertil var så dålig att han blev komisk. Förutom när han fick mig att avliva min katt. Då var Karl-Bertil inte komisk. Då var Karl-Bertil en idiot. Men oftast var Karl-Bertil så där härligt grinig och bitter som man föreställer sig riktigt griniga och bittra gubbgrannar. Såna där som hötter med näven åt småbarn och fräser så spottet yr. Sån var han, Karl-Bertil.

Men Tage, han är en underbar supersnäll granne. Han hjälper till med allt. Sågar, spikar, hyvlar, mäter, gräver, tipsar, fixar, trixar. Tage är toppen!

Just nu hjälper Tage oss med vår staketsnutt som vi vill ha mitt i häcken. Och ni kan kanske gissa vad det blir för färg på staketsnutten så småningom?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0