Arbete på jobbet och i själen

Just nu jobbar jag ihjäl mig. Varje vaken stund tycks gå till arbete, arbete, arbete. Den här veckan har varit extrem. Men det har också varit roligt och givande!

Jag har blivit påmind om hur duktiga teaterelever jag har. Jag har blivit påmind om hur underbara kollegor jag har. Jag har blivit påmind om vilken fantastisk man jag har.

Men det är inte bara på jobbet som jag arbetat. Jag har hälsat på hos farbror kuratorn igen. Och nu börjar det bli riktigt jobbigt. Men jag misstänker att det inte går att komma ifrån den biten. Vill själen bli fin, så får den lida pin. Och jag tycker banne mig att en mikroskopisk varelse av tillit byggt sig ett pyttelitet bo i hjärtat. Jag tror det i alla fall. Jag vill tro det.

Hårt arbete lönar sig. jobblogga

Kommentarer
Postat av: Thomas

Jag håller tummarna och kommer att stötta dig!

2009-02-06 @ 14:50:05
Postat av: Joakim

Du är duktig Jenny!

2009-02-06 @ 15:29:58
URL: http://laang.blogg.se/
Postat av: ida

sv. TAck vad glad jag blir=)

2009-02-06 @ 21:24:56
URL: http://thoursie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0