Djävulens tapetklister!!!

Tänkte måla lite halldörrar här hemma. I Greklandsblått. Jajjemän!

Det är tre dörrar som ska målas. Först ska vi bara ta bort tapeten som sitter på dörrarna. Hur svårt kan det vara? Det tar ju typ tre sekunder i dom där tv-programmen...

Grejen är att på två av dörrarna lossade faktiskt tapeten relativt enkelt. Hurra, hurra, hurra!!!

MEEEN på dörr nummer tre har dom tapetserat med djävulens tapetklister, jag lovar! Det går ju inte!!! Efter ett par timmars pillande, användade av värmeluftpistol plus limborttagningsmedel och skrapa, så hade jag fått bort cirka en kvadratdecimeters tapet. HJÄLP!!! Vad ska jag göra?!!



Det verkar vara något rackarns gummiklister liksom...



Jag tar en liten paus i pillandet och inväntar era kloka råd och tips...

Kommentarer
Postat av: Filip

Haha ta en kniv eller sandpapper eller blöt med vatten och sen ta med kniv eller nått;)

2011-07-04 @ 21:35:49
Postat av: jenny penny snigelslemmy

Jag HAR använt sandpapper, jag HAR blött, jag HAR skrapat med rakbladsvass kniv... :'(

2011-07-04 @ 22:58:09
URL: http://wistbacka.blogg.se/
Postat av: nån

nya dörrar kanske???

2011-07-05 @ 07:15:55
Postat av: Jenny Penny Snigelslemmy

Ny dörr?!! Hallå... Det är ju fusk!



(Vad kostar en sån..? Vart får man tag på det..?)

2011-07-05 @ 12:39:52
URL: http://wistbacka.blogg.se/
Postat av: Jeffy

Värmepistol och skrapa....



Och sedan kan du inte jobba med dörren upphängd kvinna! Lägg den på bockar och gå lös!!!!

2011-07-05 @ 15:05:13
Postat av: Jenny Penny Snigelslemmy

Jag HAAAR ju använt värmepistol och skrapa JÄFF!!!



Och bockarna står redo på altanen, men jag orkar inte lyfta av dörren... He, he, he...

2011-07-05 @ 22:25:14
URL: http://wistbacka.blogg.se/
Postat av: Marcus (RÖDAHUSET) B

Hej du Jenna, Om du vill ha svar på allt så GOOGLA!!



GOOGEL ÄR MÄNNISKANS BÄSTA VÄNN!

2011-07-31 @ 19:14:00
URL: http://www.vallmotorp.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0